Κάρυστος | Μαρμάρι | Στύρα | ειδήσεις | τα νέα τώρα

Δημοσίευση από: admin

 

Το Σάββατο 30/11 στις 18.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου εγκαινιάζουμε το εργαστήριο Αστρονομίας που θα λειτουργήσει τη φετινή χρονιά στο σχολείο μας με τη διάλεξη του Δρ. Αστροφυσικής Παν/μίου Αθηνών κ. Αντώνη Αντωνίου με θέμα "Κατάκτηση του Διαστήματος. Εφικτή ή Ουτοπία"?
Στο εργαστήριο αυτό οι μικροί εξερευνητές θα έρθουν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο του Διαστήματος που εκτείνεται γύρω μας. Κατανοώντας, δημιουργώντας και διασκεδάζοντας ξεναγούνται στις γειτονιές του Σύμπαντος, από τον Πλανήτη μας, τη Γη, μέχρι τα μακρινά άστρα.

Δουλεύοντας σε ομάδες τα παιδιά συμμετέχουν στα πρώτα τους διαστημικά πειράματα και φτιάχνουν με τα ίδια τους τα χέρια μικρές αστρονομικές κατασκευές! Τα μαθήματα είναι βιωματικά και διαδραστικά και εναρμονίζονται με τις αρχές της διερευνητικής μάθησης και της διεπιστημονικότητας στο πνεύμα της εκπαίδευσης STEM (Science, Technology, Engineering and Math).
Υπεύθυνος Εργαστηρίου: Δρ. Αστροφυσικής Παν/μίου Αθηνών Αντώνιος Αντωνίου
Εισηγήτριες: Εύα Λέφα, φυσικός, Ph.D. Αστροφυσικής
Ελένη Λαβασά, φυσικός, MSc Διαστημικής Επιστήμης
Θεματολογία
Α'-Β' Δημοτικού: «Οι περιπέτειες του Ρούλη του Αστερούλη»
Μέσα από τη διαδραστική αφήγηση των περιπετειών του Αστερούλη οι μαθητές της Α' και Β' Δημοτικού θα γνωρίσουν τους αστερισμούς και θα κατανοήσουν τη σύνδεσή τους με τη μυθολογία μας, θα μάθουν για τα σημαντικότερα για εμάς αστροφυσικά αντικείμενα, τον Ήλιο και τη Σελήνη, ενώ θα κατανοήσουν αστρονομικά φαινόμενα της καθημερινότητάς μας, όπως την εναλλαγή μέρας-νύχτας, τις εποχές και τις φάσεις της Σελήνης, γνωρίζοντας τις κινήσεις του Συστήματος Ήλιος-Γη-Σελήνη.
Γ'-Δ' Δημοτικού: «Ταξιδεύοντας στο Ηλιακό μας Σύστημα»
Οι μαθητές της Γ' και Δ' Δημοτικού θα γνωρίσουν το Ηλιακό μας σύστημα, μέσα από μικρά πειράματα και βιωματικές δραστηριότητες ώστε να κατανοήσουν τις συνθήκες που επικρατούν στους άλλους πλανήτες και πόσο διαφορετικές είναι αυτές σε σχέση με αυτές που επικρατούν στη Γη, καθώς και τα σχετικά μεγέθη και αποστάσεις. Θα περιηγηθούν στη ζώνη των αστεροειδών και θα ακολουθήσουν την τροχιά των κομητών ενώ στο τέλος θα εκτοξευθούν σε άλλους πλανήτες με μικρούς αυτοσχέδιους αεροπυραύλους.
Ε'-ΣΤ' Δημοτικού: «Αποστολή στον Άρη»
Μετά από μια σύντομη εισαγωγή στο Ηλιακό μας σύστημα οι μαθητές της Ε' και ΣΤ' Δημοτικού θα ετοιμαστούν για μια διαστημική αποστολή στον πλανήτη Άρη! Αφού κατανοήσουν τις συνθήκες του κόκκινου πλανήτη, θα κατασκευάσουν και θα εκτοξεύσουν υδροπυραύλους για να φτάσουν εκεί. Με μικρά αυτοσχέδια Ρόβερ θα εξερευνήσουν την επιφάνεια του πλανήτη για να συλλέξουν δείγματα από το έδαφός του, να τα αναλύσουν και τελικά να αποφασίσουν αν υπάρχουν ίχνη ζωής! Μέσα από το ταξίδι αυτό θα κατανοήσουν την ανάγκη της διεπιστημονικότητας για την κατάκτηση του Διαστήματος.
Σύντομα βιογραφικά στοιχεία
Ο Αντώνιος Αντωνίου έχει σπουδάσει Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στα Μαθηματικά και στην Αστροφυσική στη Γερμανία και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι Διδάκτωρ Αστροφυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ανήκει στο ερευνητικό τμήμα Αστρικής Φασματοσκοπίας του Τομέα Αστροφυσικής – Αστρονομίας - Μηχανικής του Πανεπιστημίου Αθηνών με εντεταλμένο ερευνητικό αντικείμενο την φασματοσκοπική μελέτη Θερμών Αστέρων Εκπομπής και Ενεργών Γαλαξιακών Πυρήνων στην υπεριώδη περιοχή του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος μέσω δορυφορικών δεδομένων. Παράλληλα εκτελεί χρέη επιστημονικού διευθυντή στην Εστία Γνώσης Χαλκίδας. Έχει διδάξει, επίσης, ως επισκέπτης διδάσκων, Εφαρμοσμένα Μαθηματικά στο Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Περισσότερες από 80 επιστημονικές εργασίες του (Δεκέμβριος 2018) έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με υψηλό «συντελεστή απήχησης» (impact factor) καθώς και σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων με κριτές. Έχει υπάρξει τρεις φορές προσκεκλημένος ομιλητής σε διεθνή συνέδρια Αστροφυσικής στο εξωτερικό.
Έχει δώσει περισσότερες από 300 διαλέξεις ως προσκεκλημένος ομιλητής σε Πανεπιστήμια, Σχολεία, Επιστημονικές Ενώσεις και Σωματεία καθώς και σε ημερίδες επιστημονικού και ευρύτερου πολιτιστικού περιεχομένου. Έχει κάνει, επίσης, σειρά εκπομπών και συνεντεύξεων σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Είναι μέλος πολλών επιστημονικών ενώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Η Εύα Λέφα έχει σπουδάσει Φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει λάβει μεταπτυχιακό δίπλωμα από το ίδιο τμήμα. Κατέχει διδακτορικό Αστροφυσικής από το Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης και έχει εργαστεί ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Max-Planck της Χαϊδελβέργης και στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Από το 2016 ασχολείται με την εκπαίδευση επιστημών και τη διάχυση της Αστροφυσικής. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πλήθος εργαστηρίων STEM και εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα την Αστροφυσική και τις επιστήμες Διαστήματος
(Αστεροσκοπείο Αθηνών, Ίδρυμα Λασκαρίδη, καλοκαιρινή εκστρατεία της Εθνικής βιβλιοθήκης 2019, κέντρα STEMLab και STEMEducation) ενώ διδάσκει πληροφορική και ρομποτική στο σχολείο Σταυράκη και στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια σχολεία. Τέλος, συνεργάζεται με το Παιδαγωγικό τμήμα της Πάτρας και της Αθήνας στα πλαίσια εκπαίδευσης δασκάλων και καθηγητών για τη μεθοδολογία project στην εκπαίδευση STEM.
Η Ελένη Λαβασά είναι απόφοιτος του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και φοιτήτρια του διιδρυματικού μεταπτυχιακού προγράμματος Διαστημικής Επιστήμης του Αστεροσκοπείου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έχει απασχοληθεί στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης στη διδασκαλία Φυσικής, Μαθηματικών και Χημείας. Από το 2015 έχει ασχοληθεί με τη διάχυση της Αστρονομίας και Αστροφυσικής, ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες μέσα από εκπαιδευτικές βιωματικές δραστηριότητες.
Ευχαριστούμε θερμά την #Bluefarm για την χορηγία ενός τηλεσκοπίου τελευταίας τεχνολογίας με το οποίο τα παιδιά θα μπορούν να κάνουν παρατήρηση των πλανητών και την #Joyriderental για τη χορηγία του λοιπού εξοπλισμού του εργαστηρίου.

 

© 2008 in-karystos.gr.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.